Cosplay

Otázkou je, co je cosplay a cosplayeři, odpověď na tuto otázku je jednoduchá. Cosplay je oblek udělaný podle různých postav z filmů, seriálů, her, knih a podobně, a cosplayer je člověk který si tyto obleky vytváří, nosí je, jezdí v nich na festivaly, a tak dále.

cosplay

V této době je cosplay velice populární aktivitou, nejen v mladé generaci, ale i v té starší. Mladí, ale i postarší lidé se zabývají tímto koníčkem a věnují se ať už pro zábavu, vzrušení nebo prostě jen tak. Nejznámější odvětví cosplayérů zapadá hlavně do odvětví anime a manga. Toto odvětví se odehrává hlavně v oblecích postav z japonských animovaných seriálů jako například Naruto, One Piece Pokémon a tak dále. Cosplay se vyvinul hlavně v asijských státech a rozvíjí se dál a dál po celé zemi. Někteří lidé si myslí že cosplayéři jsou banda pomatenců v oblečcích, jenže není tomu tak, existují i různé festivaly pro cosplayeři, kde se mohou sejít s dalšími cosplayéri, užít si zábavu, zasoutěžit si o nejhezčí cosplay, a užít si další různé aktivity.

cosplay2

Mezi nejznámější festivaly v České republice patří hlavně Animefest v Brně, Advík v Praze nebo Akicon který se nachází též v Praze. Poté jsou i jiné, méně známé festivaly pro cosplayeri, ale též oblíbené. Kro festivalů se komunita cosplayérů schází i na různých, soukromích akcích, na těchto srazech se schází hlavně milovníci japonské kultury, milovníci filmů a cosplayeři. Komunita Cosplayérů jsou většinou milí, a přátelští lidé, i když krapet úchylní. Možná vypadají jako blázni, ale jsou to lidé jako ostatní, jen s tímto zajímavým, a zábavným koníčkem. A jak se stát cosplayerem? Stačí si vybrat postavu jakou chcete cosplayovat, z filmů, knížky anime či hry. A vyrazit na jeden z těchto festivalů. A co je ještě potřeba, nestydět se a užívat si! :-)

cosplay3